قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

فروشگاه اینترنتی پرشین خیاط | هنر خیاطی ایرانی

فروشگاه پرشین خیاط | هنر خیاطی را با ما بیاموزید|

پالتو طرح شنل به روش خیاطی خانم عمرانی

پالتو طرح شنل به روش خیاطی سیما عمرانی

در این بخش در سایت هنر خیاطی می خواهیم در مورد پالتو طرح شنلی برایتان یک آموزش خوب را قرار دهیم . با ما در ادامه همین آموزش همراه باشید.
میزان پارچه: ۲ متر برای قد پالتو cm 90-80 (هرچه قد پالتو بلندتر شود، میزان پارچه بیشتر می‌شود.) پارچه فتر و پشمی
الگو و برش: ابتدا یک خط عمودی به ادازه قد پالتو (cm 90-80) رسم می‌کنیم. در بالای این خط، یک خط افقی رسم می‌کنیم. برای یقه پالتو، روی این خط افقی cm 8 وارد شده، روی همین الگو برای یقه پشت روی خط وسط جلو cm 3 پایین می‌آییم و هلال یقه را رسم می‌کنیم. برای یقه جلو، روی خط وسط جلو cm 10-9 پایین آمده و هلال یقه را رسم می‌کنیم. Cm 2 جهت دکمه‌خور به جلوی لباس اضافه می‌کنیم.توضیحات تکمیلی در این مورد را می توانید از مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده دریافت کنید.
از خط افقی بالا، برای شیب سرشانه، cm 4 پایین آمده و یک خط موازی رسم می‌کنیم. از گوشه گردن، اندازه سرشانه را روی این خط فرود می‌آییم. روی خط افقی بالا، از گوشه گردن به اندازه قد آستین بیرون آمده و علامت می‌زنیم. از این علامت cm 30 پایین آمده و یک خط افقی و موازی کشیده و اندازه آستین را از انتهای سرشانه روی این

خط فرود می‌آییم. (پس شیب سرشانه cm 4 و شیب آستین cm 30 می‌باشد)
در پایین لباس، از بعد از دکمه‌خور، cm 50-45 وارد شده و یک خط می‌کشیم. این خط را کمی هلال کرده و با خط‌کشبه انتهای قد آستین وصل می‌کنیم. اندازه این خط معمولاً cm 60-55 است. وسط این خط را پیدا کرده cm 2 تا ۵/۱ بیرون رفته و این خط را کمی هلال می‌کنیم. از انتهای سرشانه cm 12 پایین آمده، cm 2 وارد الگو می‌شویم. حال از انتهای سرشانه یک خط به این cm 2 وصل کرده و آن را تا cm 50-45 پایین لباس ادامه داده و آن را قیچی می‌زنیم (تا کارور کمی کم شود).
برای سجاف جلو، از سرشانه cm 7-5 وارد شده، در پایین لباس از بعد از cm 2 دکمه‌خور، cm 7-5 وارد شده و به هم وصل می‌کنیم. چون پارچه ضخیم است، سجاف احتیاجی به لایی ندارد.توضیحات تکمیلی تر درباره این بحث را می توایند از مجموعه خیاطی بدون الگو دریافت نمایید.
علاقه مندان به آموزش خیاطی برای یقه این پالتو نیز یقه پشت و یقه جلو را بدون میزان دکمه‌خور، در الگو اندازه می‌زنیم و یک مستطیل به طول این عدد و به عرض cm 16 رسم می‌کنیم. از انتهای ضلع بالا، cm 6-5 خارج شده و به زاویه پایین وصل می‌کنیم. همچنین برای اینکه طول پشت یقه کوتاه‌تر شود، روی ضلع دیگر از پایین cm 6 بالا رفته و به زاویه پایین روبرو وصل کرده و قسمت هاشور خورده را جدا می‌کنیم. (مانند شکل)
برای برش ابتدا پارچه را دولا نیم لا کرده، وسط پشت را روی دولای بسته و وسط جلو را روی دولای باز قرار می‌دهیم. سجاف را هم روی پارچه گذاشته و برش می‌زنیم. مابقی پارچه را دولا کرده و الگوی آستین را روی آن گذاشته به طوری که بالای آستین روی دولای بسته قرار بگیرد.
دوخت: دو طرف یقه را دوخته، زاویه‌های زاپاس را قیچی می‌زنیم و یقه را به رو می‌کنیم. سرشانه پشت و جلو را به هم می‌دوزیم، وسط تکه آستین را چرت زده، چرت آستین را در انتهای سرشانه گذاشته و جلوی آستین را به جلوی بالاتنه و پشت آن را به پشت بالاتنه می‌دوزیم.برای دریافت اطلاعات بیشتر می توایند از مجموعه کتاب خیاطی سیما عمرانی استفاده نمایید.

می‌توان تکه آستین را از پارچه رنگ دیگر یا پارچه طرح‌دار استفاده کرد.
برای اینکه پهلوی پالتو محفوظ‌تر باشد: روی پالتو تکه آستین را کنار زده، cm 30 از سرشانه پایین می‌آییم و زاپاس پشت و جلو را از طرف بالاتنه روی هم گذاشته و از پشت پارچه می‌دوزیم. یقه را از بعد از دکمه‌خور روی بالاتنه گذاشته، سجاف را روی آن می‌گذاریم و هر سه تا را با هم می‌دوزیم. در قسمت پشت، دو لایه یقه را به یقه پشت می‌دوزیم.
* برای دکمه این شنل می‌توان از دکمه قابلمه‌ای استفاده کرد و روی کار دکمه تزئینی بزنیم.

مرکز طراحی اداری و دکوراسیون داخلی اداری به صورت کلاسیک با بهترین کیفیت و قیمت

بهترین مرکز برای طراحی و دکوراسیون داخلی مسکونی و منزل به صورت ارزان قیمت با کیفیت عالی

مرکز بزرگ معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی خانه در تهران با مهران طاهری

در خبرنامه ما ثبت نام کنید و از آخرین محصولات و پیشنهادات مطلع گردید :

[contact-form-7 id="2907" title="خبرنامه"]