قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس

فروشگاه اینترنتی پرشین خیاط | هنر خیاطی ایرانی

فروشگاه پرشین خیاط | هنر خیاطی را با ما بیاموزید|

دوخت جادکمه با آموزش خیاطی خانم عمرانی با نمایش فیلم

دوخت جادکمه با آموزش خیاطی خانم عمرانی با نمایش فیلم
دکمه یکی از لوازم مورد نیاز و اساسی و تزئینی خیاطی است که پس از انتخاب طرح لباس، باید به هنگام خرید پارچه همراه با سایر لوازم مانند، زیپ، آستری، قزن و لایی تهیه گردد. دکمه باید با نوع ضخامت و طرح پارچه هماهنگ باشد.
یکی از قسمت‌های مهم دوخت لباس، دکمه، جادکمه آن است. چنانچه لباسی با طرح و دوخت عالی به اتمام برسد ولی دارای دکمه‌های نامناسب و ناموزون باشد و جادکمه آن حالت کشیده و ناصاف داشته باشد، ارزش تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.
توجه: جهت روی هم قرار گرفتن لبه لباسهای جلو باز برای خانم‌ها مانند جادکمه، زیپ و پیلی از سمت راست به چپ می‌باشد.شما با خرید سی دی آموزش خیاطی می توانید این اموزش را به صورت کامل دنبال نمایید.
پرو محل دکمه و جادکمه
هر دکمه، پس از بسته شدن، در انتهای جادکمه قرار می‌گیرد و محل آن در موقع بستن، باید دقیقا روی خط مرکزی باشد. برای پرو، دکمه و جادکمه در لباس، رعایت موارد زیر ضروری است:
۱٫ لباس را بپوشید و آن را با سنجاق (در خط مرکزی جلو) ثابت کنید، تا از صحیح بودن جادکمه، اطمینان حاصل کنید.
۲٫ معمولا مکان جا دکمه بین دو تا سه میلیمتر از خط مرکزی به سمت راست و به اندازه قطر جادکمه، به سمت چپ بالاتنه قرار دارد مقدار روی هم آمدن لبه لباس و یا خط جادکمه، بستگی به طرح و نوع پارچه دارد.
۳٫ اگر جادکمه، با پارچه جدا دوخته می‌شود (جادکمه یک تکه‌ای یا دو تکه‌ای) پهنای دو لبه جادکمه، در حدود ۶ میلیمتر تا یک سانتیمتر خواهد بود. در پارچه‌های پالتویی ضخیم و یا تزئینی این مقدار بیشتر خواهد بود.
طول جادکمه‌های ریز یا بزرگ با ضخامت کم، اندازه جا دکمه برابر خود دکه است.
تعیین طول جادکمه
اندازه جادکمه بسیار مهم است و طول آن باید دقیق باشد تا دکمه به آسانی از آن عبور کند و در عین حال، لباس را بسته نگه دارد.
طول جادکمه
• به طور معمول، طول چاک جادکمه «برابر با قطر دگمه به اضافه ۲- ۳ میلیمتر» است.
• در پارچه‌های خیلی ضخیم اگر دکمه از جنس پارچه (دگمه منگنه‌ای روکش پارچه) یا دکمه مخروطی شکل و دارای سطحی با برجستگی خیلی زیاد باشد، طول چاک جادکمه برابر با «فطر دگمه به اضافه ۵- ۳ میلیمتر» باشد
• در دگمه‌های خیلی ریز، طول چاک جادکمه «برابر با قطر دکمه با حداکثر ۱ میلیمتر بیشتر از قطر دکمه» است.
اندازه دکمه خور
• اندازه دکمه خور لباس را باید متناسب با قطر دکمه مشخص کرد. نکته قابل توجه، فاصله جادکمه تا لبه جلو لباس است. هر دکمه پس از بسته شدن در انتهای جادکمه قرار می‌گیرد، بدین ترتیب، پس از بسته شدن دکمه نیمی از جادکمه نمایان خواهد بود.
• اندازه دکمه خور به طور معمول برابر با ۲/۱ قطر دگمه به اضافه ۵/۱- ۸/۱ سانتیمتر، است (دگمه پس از بسته شدن با لبه جلو ۵/۰- ۱ سانتیمتر فاصله دارد.)
• اندازه دکمه‌خور در مورد دگمه‌های کوچک و ظریف، برابر با ۲/۱ قطر دکمه به اضافه ۵/۰- ۱ سانتیمتر است.
• این اندازه در مورد دکمه‌های درشت برابر با ۲/۱ قطر دگمه به اضافه ۱- ۳ سانتیمتر است.
• دگمه پس از بسته شدن باید روی خط مرکزی جلو واقع شود. بدین ترتیب دگمه را باید روی خط مرکزی جلو بدوزدی.
اندازه‌گیری دکمه همراه با آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید
• نواری به عرض نیم سانتیمتر از کاغذ بچینید. این نوار را دور دگمه حلقه کنید و دو سر آن را به یکدیگر سنجاق بزنید.
• دگمه را به ملایمت از داخل کاغذ خارج سازید، بدون آن که سنجاق کاغذ را باز نمایید. سپس کاغذ دولا را تا بزنید. بدین ترتیب فاصله سنجاق تا «تای» کاغذ اندازه جادکمه خواهد بود. (اگر دگمه دارای پایه است، کاغذ را از روی پایه رد نکنید).
• قبل از مشخص کردن اندازه جا دکمه روی پارچه، طول جادکمه‌ای را که اندازه‌گیری نموده‌اید، امتحان کنید. روی یک تکه از پارچه (پارچه‌ای که لباس از آن تهیه می‌شود) و شکافی به اندازه جادگمه مورد نظر ایجاد کنید و دگمه را از آن عبور دهید.

 

اندازه استاندارد برای دگمه و جادگمه بالاتنه جلو باز به روش آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده
۱٫ مکان جادگمه را روی خط مرکزی بالاتنه مشخص کنید. ۲/۰ الی ۳/۰ سانتیمتر در طرف راست خط مرکزی و بقیه مقدار طول جادگمه در سمت چپ خط مرکزی قرار می‌گیرد. مثلا اگر دگمه در حدود ۲ سانتیمتر قطر داشته باشد، پس طول جادگمه ۵/۲ سانتیمتر است که ۳/۰ سانتیمتر آن در طرف راست خط مرکزی و ۷/۱ سانتیمتر بقیه در طرف چپ خط مرکزی قرار دارد.
۲٫ خط جادگمه را رسم کنید.برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به فیلم های آموزش خیاطی خانم عمرانی مراجعه نمایید.
۳٫ مکان خط جادگمه در پارچه‌های معمولی (نه ضخیم و نه خیلی نازک) در حدود ۵/۲ سانتیمتر است. این مقدار نسبت به جنس و ضخامت پارچه متغیر است.
۴٫ خط سجاف را رسم کنید؛ به این طریق که خط جادگمه را تا زده و خط سجاف را مثل شکل، رولت کنید. مقدار اضافه برای سجاف روی خط کمر، معمولا از خط مرکزی جلو، مقدار جادکمه + ۱ سانتیمتر داخل الگو شده و از خط مرکزی، در حلقه گردن ۳ الی ۴ سانتیمتر از خط گردن فاصله دارد. این مقدار اضافه، بستگی به جنس و ضخامت و طریقه قرار گرفتن دگمه دارد. اگر دکمه دوبل باشد مقدار فضا برای سجاف دو برابر خواهد بود.
روش تهیه جادگمه بندینک پارچه‌ای به همراه دی وی  دی آموزش خیاطی خانم عمرانی
• نوار بندینک را از اریب پارچه‌ای به طور مورد نیاز و عرض ۳ سانتیمتر بچینید. سپس آن را از عرض تا کنید. به طوری که روی پارچه در داخل قرار گیرد. به فاصله نیم سانتیمتر از تای نوار. آن را چرخ کنید. در موقع چرخ کردن، نوار را به سمت خود بکشید تا به آهستگی از زیر پایه چرخ رد شود.
برای به رو بر گردانیدن نوار، سوزن درشتی را انتخاب کرده، آن را نخ کنید و سر آن را دو بخیه بدوزید تا محکم شود. آن گاه از ته، سوزن را وارد نوار نمایید.
برای این کار می‌توانید از قلاب ماشین‌های بافندگی که بلند باشد نیز استفاده کنید. قلاب را به سر نوار گیر هید، سپس قلاب را به طرف بیرون بکشید تا نوار به سمت روی پارچه برگردد.
• بندینک نخی
این بندینک با دست بافته می‌شود و معمولا برای بندینک کمربند، اتصال آستری به پهلوی لباس، دوختن دگمه‌های پایه‌دار و … استفاده می‌شود.
• بندینک نخی (قلاب با دست)
کافی است هر بار نخ را مانند قلاب از میان حلقه نخ رد کنید تا در طول کافی بندینک دوخته شود. پس از به دست آوردن طول کافی بندینک، انتهای نخ را به طرف پشت ببرید و سر نخ را محکم کنید.
• بندینک نخی (یا دندانه موشی)
برای این نوع بندینک نیاز به نخ عمامه یا سیگارت ابریشمی مخصوص دوخت جادگمه دارید. ابتدا محل بندینک را توسط سنجاق علامتگذاری کنید. سپس چند لا نخ را در فاصله آن به صورت حلقه‌ای رد کنید. آن گاه روی حلقه‌های نخ را دندان موشی بزنید.

 

 

cd اموزش خیاطی خانم عمرانی , آموزش خیاطی خانم عمرانی در برنامه خانواده ,خیاطی بدون الگو

 

در خبرنامه ما ثبت نام کنید و از آخرین محصولات و پیشنهادات مطلع گردید :

[contact-form-7 id="2907" title="خبرنامه"]